لباس و پوشاک

بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم چیست؟ {بررسی جنس،سایز و رنگ}

بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم چیست؟

همان طور که می دانید، کره زمین روز به روز در حال گرم شدن است و در فصل های گرم سال با دماهای بالایی روبرو می شویم. به همین جهت برای جلوگیری از گرما زدگی و آفتاب سوختگی دنبال راه حل هایی برای خنک ماندن در فصل تابستان هستیم. یکی از کارهایی که می توان برای خنک ماندن انجام داد، پوشیدن لباس های مناسب با پارچه نخی ، پنبه ای و کتان است. به همین منظور تولیدکنندگان لباس، برای اوج تابستان لباس هایی تولید می کنند تا بدن را خنک تر نگه دارند و در حد امکان نازک و گشاد باشند. همیشه لباس‌های رنگارنگ و پارچه‌های سبک و قابل تنفس برای مقاومت در برابر گرما گزینه مناسبی هستند. در سایت ورزشی ایت اسپرت سعی می کنیم بهترین لباس ها را برای خنک ماندن در هوای گرم به شما معرفی کنیم.

بهترین پارچه ها برای پوشیدن در دماهای گرم کدامند؟

به گفته کارشناسان یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن در دماهای گرم ، صرف نظر از جنس، پارچه‌هایی با رنگ روشن است. رنگ های تیره نور خورشید و گرمای همراه با آن را جذب می کنند و دمای بدن را افزایش می دهند. اما نکته ای که در مورد لباس های تیره در دماهای بالا وجود دارد این است که لباس های تیره می توانند دمای بدن را نیز به خود جذب کنند و باعث خنکی شوند. طبق تحقیقات انجام شده از آنجا که بدن در گرما، حرارت تولید میکند و لباس تیره جذب کننده آن است می تواند باعث خنکی شود به شرط آن که گشاد باشد و دما را گیر نندازد و آن را به بیرون از بدن هدایت کند. بهترین لباس توصیه شده در گرما  این است که لباس‌هایی بپوشید که به بدن نچسبند و کمی گشاد باشند به خصوص در مواجهه با رطوبت.

بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم

لباسی بپوشید که کمی از بدن شما آویزان است

مهم ترین کاری که می توانید برای بهبود راحتی خود در گرمای بالا انجام دهید، پوشیدن لباس های سبک وزن است که به پوست شما نچسبند. پارچه‌هایی که بافت کمی دارند  معمولاً به خنکی بدن کمک می کنند.لباس‌هایی که به بدن شما می‌چسبند با عرق کردن خیس می‌ شوند و سپس نزدیک پوست شما می‌مانند که این ناراحتی را تشدید می‌کند. برای محدود کردن این موضوع، لباسی را انتخاب کنید که باعث جدایی فیزیکی از بدن شما شود، حتی اندکی.

لباسی بپوشید که رطوبت را از بدن شما دور می کند

برای اینکه عرق روی پوستتان ننشیند، لباس‌هایی را بپوشید که ویژگی‌های مدیریت رطوبت مانند جذب و خارج کردن آن را داشته باشند. پارچه های کنترل کننده رطوبت به سرعت عرق را از روی پوست شما خارج می کنند. پارچه های پنبه ای با اینکه جذب عرق خوبی دارند اما نمی توانند عایق خوبی باشند. در یک روز گرم و مرطوب، هوای اطراف شما به طور کامل از بخار آب اشباع می شود و جایی برای خروج عرق باقی نمی گذارد. در این حالت لباس های پنبه ای که عرق را به خوبی جذب خود کرده اند در هوای مرطوب خشک نمی شوند و لباس خیس و چسبنده باقی می ماند. در حالی که اگر هوا گرم باشد و رطوبت کم باشد گرمای هوا باعث می شود سریع خشک شده و بدن را خنک نگه دارد.

بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم

لباس هایی که سریع خشک می شوند بپوشید

هر چه پیراهن یا شلوار شما هنگام خیس شدن با عرق سریعتر خشک شود زمان کمتری را در لباس های آغشته به عرق سپری خواهید کرد. به طور کلی، هر چه پارچه سبک‌تر باشد، سریع‌تر خشک می‌شود، شما می‌توانید به دنبال لباس‌هایی باشید که به‌طور خاص سریع خشک می شوند. لباس هایی که با ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی برای پوشاک ورزشی استفاده می شوند به همین منظور هستند که علاوه بر جذب تعریق به خشک شدن سریع آن نیز کمک می کنند. در نتیجه به کاهش بیماری های پوستی وقارچی می انجامد و تمرینات ورزشی را راحت تر می کند.

پارچه های مناسب برای خنک ماندن در تابستان

ریون : پارچه ای است که به سرعت خشک می شود. تنفس متوسطی دارد و بافتی ابریشمی دارد که باعث تعریق شما نمی شود، اما رطوبت را از بین نمی برد.

کتان: اجازه جریان هوای عالی را می دهد و جزو منسوجات ضد میکروبی است، زیرا سیلیس ضد قارچ و ضد میکروب است، بنابراین حتی اگر رطوبت را جذب کند بویی نمی دهد.  کتان به دلیل باز بودن بافت بسیار قابل تنفس است.

پنبه: پنبه یکی از تنفس‌پذیرترین و راحت‌ترین پارچه ها برای خنک ماندن است زیرا الیاف آن طبیعی است. همچنین برای پوست‌های حساس بسیار عالی است و بسیار بادوام و نرم است، اما اگر شما فردی هستید که زیاد عرق می‌کنید، حواستان باشد که پنبه به جای اینکه رطوبت را از پوست خارج کند، آن را جذب می‌کند. اگر فردی هستید که وقتی خنک هستید کمتر عرق می‌کنید، پنبه یک گزینه فوق‌العاده است.

بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم

ابریشم: سبک و قابل تنفس است. بسیاری از برندهای لوکس از آن استفاده می کنند زیرا گرمای محبوس را عایق نمی کند و بر روی پوست احساس خوبی ایجاد می کند. اما نقطه ضعف ابریشم این است که می تواند بو را حفظ کند و نیاز به شستن با دست دارد زیرا قرار دادن آن در ماشین لباسشویی تقریباً در همه موارد باعث خراب شدن پارچه می شود.

مودال: مودال نوعی ابریشم مصنوعی است که از خمیر چوب درختان راش درست می‌شود. بسیار جاذب‌تر از پنبه است و اجازه می‌دهد عرق از پوست خارج شود. شما هرگز در آن احساس گرما و چسبندگی نخواهید داشت، به همین دلیل است که می‌بینید بسیاری از مارک ها از مودال استفاده می کنند. در تولید انواع لباس های ورزشی نیز از مودال استفاده می شود.

پلی استر:  پلی استر الیافی مصنوعی است.سبک و ضد آب است و اجازه می‌دهد رطوبت به جای خیساندن پارچه، از پوست خارج شود. معایب آن این است که غیر جاذب است ورطوبت را جذب نمی کند.همچنین می تواند باکتری ها را رشد دهد، که حتی پس از شستشو نیز بو می دهند.

بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم

سخن پایانی

در این مقاله ویژگی های بهترین لباس برای خنک ماندن در هوای گرم را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد لباس های با رنگ روشن، گشاد، و جنس مناسب برای هوای گرم بسیار مناسب هستند که هم به خنک کردن بدن کمک کنند ، هم تعریق را جذب کرده از بدن خارج کنندو سریع خشک شوند. بهترین لباس با این ویژگی به خنک ماندن ما کمک میکند و همچنین مانع از بیماری ها و مشکلات پوستی ناشی از آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *