لباس و پوشاک

راهنمای کامل بازاریابی لباس و پوشاک + چگونگی انجام همراه با نکات طلایی

راهنمای کامل بازاریابی لباس و پوشاک

بازاریابی لباس و پوشاک یکی از مهمترین موضوعاتی هستند که هر برندی سالانه هزینه و وقت زیادی برای خرید آن اختصاص می دهد. لباس نماد سبک زندگی و موقعیت است. امروزه صنعت مد و پوشاک به سرعت در حال پیشرفت است و هر از گاهی مدل های جدیدی از لباس به بازار عرضه می شوند، که خریدان زیادی را به خود جذب می کنند. در دنیای مد و پوشاک رقابت برای دیده شدن و فروش بیشتر، بسیار زیاد است. بنابراین فروشندگان برای جذب مشتری نیاز به بازاریابی اصولی دارند. برندهای بزرگ مد و پوشاک برای فروش محصولات خود تکنیک های بازاریابی گوناگونی را به کار برده اند و در نهایت به شهرت رسیده اند. کارآفرینان تازه کار برای این رقابت سخت، باید روی بازاریابی لباس و پوشاک تمرکز کنند. در ادامه این مقاله به انواع  استراتژی های کارامد و موثر در سایت ایت اسپرت اشاره خواهیم کرد تا بتوانید در رقابت با سایر برندها و کسب و کارهای هم صنف، خودتان را در زمین بازی نگه دارید.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای جذب مشتری و ترغیب آن برای خرید صورت می گیرد. در این مطلب مختص بازاریابی لباس و پوشاک صحبت می کنیم و بهترین تکنیک های بازاریابی در صنعت مد و پوشاک را تشریح خواهیم کرد.

بررسی بازار هدف در بازاریابی لباس

گام اول در بازاریابی لباس شناسایی بازار هدف است. در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید که می خواهید به طور مستقیم لباس به دست مصرف کننده برسد یا هدف شما رساندن لباس به واسطه های فروش لباس یا فروشندگان دیگر است. بعد از آن برای تشخیص راه بازاریابی، مشتری های خود را باید بررسی کنید. یعنی مخاطبان شما از چه رده سنی، چه جنسیت، وضعیت اقتصادی، موقعیت اجتماعی و … برخوردار هستند.

بازاریابی لباس و پوشاک

انواع روش های بازاریابی لباس و پوشاک

  • ارائه پوشاک با کیفیت خوب
  • راه اندازی وبسایت
  • فعالیت در تمام شبکه های اجتماعی
  • استخدام عکاس برای داشتن عکس های با کیفیت
  • قیمت گذاری صحیح لباس
  • برخورد مناسب با مشتری
  • انتخاب یک تامین کننده مناسب
  • همکاری با اینفلوئنسرها
  • طراحی تخفیف های ویژه برای مناسبت های مهم
  • داستان برند خود را تعریف کنید
  • استفاده از پوش نوتیفکیشن

ارائه پوشاک با کیفیت خوب

یکی از اولین اقدامات برای بازاریابی مد و لباس ارائه پوشاک با کیفیت خوب است. هیچ مشتری از خرید لباس بی کیفیت هرچند ارزان خوشحال نخواهد شد. جنسی که با کیفیت باشد زمان بیشتری می شود از آن استفاده کرد و همچنین کیفیت لباس برای راحتی، عدم تعریق، ثابت بودن رنگ، عدم آب رفت و…بسیار مهم است و مشتری بعد از استفاده از آن و راضی بودن از کیفیتش دوباره به همان فروشگاه باز خواهد گشت. پس کیفیت لباس، خود نوعی بازاریابی برای پوشاک است.

بازاریابی صنعت مد و لباس از طریق طراحی وب‌سایت

یکی از مهم‌ترین استراتژی برای بازاریابی لباس و پوشاک داشتن سایت است. امروزه اشخاص برای داشتن خرید راحت و بی دغدغه دنبال روش های آسانتری می گردند.مسلما زیر و رو کردن بازارهای شلوغ و پاساژها برای خرید لباس دلخواه بسیار خسته کننده است. از طرفی زمان بیشتری از افراد می گیرد. داشتن یک سایت خوب و دادن اطلاعات کافی در مورد جزئیات لباس، مشتری ها زیادی از سراسر کشور را جذب خواهد کرد. طراحی یک وب‌سایت به شما این امکان را خواهد داد تا بازار هدف خود را بهتر بشناسید.

بازاریابی لباس و پوشاک

بازاریابی لباس و پوشاک از طریق شبکه های اجتماعی

هم اکنون ما در عصر رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی زندگی می کنیم. بنابراین برای داشتن فروش بیشتر محصولات باید در همین جهت حرکت کنیم. کانال های رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، یوتویوب و … به عنوان ابزار بازاریابی محسوب می شوند که به ترویج و رشد آگاهی از برند شما کمک می کنند. روز به روز بر تعداد افراد عضو در این کانال ها افزوده می شود، بنابراین با استفاده درست از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، خیلی راحت می توان به پیشرفت برند خود رسید. شما می توانید در کانال خود از طریق پست ها، تصاویر لباس ها و… محتوای خود را با مصرف کنندگان به اشتراک بگذارید و با آنها  تعامل مستقیم داشته باشید. در این صورت ارتباط قوی با مشتری خواهید داشت و علایق یا نارضایتی مخاطبان را کشف خواهید کرد و در مراحل بعدی طبق علایق آنها پیش می روید.

بازاریابی لباس و پوشاک

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به کمک اینفلوئنسرها

از راه‌های دیگر استفاده از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک استراتژی بازاریابی لباس، استفاده از تبلیغات از طریق همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها افرادی شناخته شده و تاثیرگذارند و دارای ارتباط مستقیمی با افراد جامعه هستند. به همین دلیل تعداد فالوورهایشان زیاد است.اینفلوئنسر مارکتینگ به کسب و کارهای کوچک این امکان را می دهد تا بیشتر دیده شوند و با تعداد زیادی دنبال کننده روبرو شوند. مصرف‌کنندگان با تبلیغات، تمایل دارند به توصیه‌های اینفلوئنسرها عمل کنند. با این روش فروش محصولات برای شرکت‌های پوشاک آسان‌تر خواهد شد.

استخدام عکاس برای داشتن عکس های با کیفیت

محتواهای بصری برای دیده شدن تمام برندها یک عنصر مهم به حساب می آید.  داشتن عکس و ویدئو برای تبلیغ لباس یک امر حیاتی است. برای این منظور داشتن یک دوربین خوب و آشنایی با فتوشاب مهم است. همچنین استخدام یک عکاس می تواند برای داشتن عکس ها و ویدئو های با کیفیت و خلاقانه به شما کمک کند تا سریعتر به هدف خود برسید. مخاطبان شبکه های اجتماعی زمان خیلی کمی در حدود چند ثانیه دارند تا محصولات شما را ببینند. بنابراین در تولید محتواهای بصری به هیج وجه کم کاری نکنید.

طراحی تخفیف های ویژه برای مناسبت های مهم

یکی دیگر از روش های بازاریابی برای لباس و پوشاک طراحی تخفیفات در مناسبت ها است. برندهای بزرگ با افزایش قیمت ها در مناسبت های مهم موافق نیستند، زیرا مشتریان اغلب دوست دارند از برندهایی که به فکرشان باشد خرید انجام دهند. برای بازاریابی لباس شما لازم نیست همیشه در سایت خود تخفیف بگذارید و فشار مالی روی برند خود وارد کنید بلکه گذاشتن تخفیفات فقط در مناسبت های مهم مانند عید کافی است، تا برای  سال ها در ذهن مشتری باقی بمانید. شما میتوانید با این تخفیفات فروش بالایی را تجربه کنید و از رقبای خود عقب نمانید.

بازاریابی لباس و پوشاک

استفاده از پوش نوتیفکیشن برای بازاریابی پوشاک

پوش نوتیفیکیشن برای ارسال پیام به صورت مستقیم به موبایل یا دسکتاپ مخاطبانتان نوعی شیوه بازاریابی نوین است. می توان از طریق نمایش تبلیغات و یادآوری کردن محصولاتی که قبلا توسط مشتری خریداری شده یا جزء سبد خرید او رها شده به مخاطبان یادآوری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *