وبلاگ

ویژگی های شلوارک ورزشی خوب برای تمرین + معیار انتخاب بهترین گزینه چیست؟!

انتخاب لباس ورزشی خوب و راحت، یکی از مهمترین نکات ورزش کردن است که باید خیلی به آن توجه کنید. لباسی که انتخاب می کنید باید متناسب با حرکات و فعالیت های ورزشی شما باشد. انتخاب لباس ورزشی مناسب ، تاثیر مثبت در تمرین شما خواهد داشت. شلوارک های ورزشی به عنوان جزئی از لباس های ورزشی هستند که در این مقاله از سایت ایت اسپرت به بررسی ویژگی های شلوارک ورزشی خوب می پردازیم.

ویژگی های شلوارک ورزشی خوب

عوامل زیادی وجود دارد که یک شلوارک ورزشی عالی را می سازد، از جمله این موارد عبارتند از:

  • راحتی
  • قابلیت تنفس
  • تطبیق پذیری
  • نرم و لطیف بودن

این نوع لباس ها باید راحت باشد و جنسی نرم و لطیف داشته باشد اگر زبری وجود داشته باشد و با آن راحت نباشید پوشیدن آن برای شما سخت به نظر خواهد رسید. جنس شلوارک ورزشی باید قابلیت تنفس را داشته باشد. الیاف طبیعی خاصیت تنفس پذیری بالایی دارند و با رد کردن جریان هوا به تعریق کمتر و خنکی کمک می کنند. در نتیجه از بیماری های پوستی و قارچی جلوگیری به عمل می آید. همچنین شلوارک ورزشی مناسب برای تمرین به خصوص تمرین بدنسازی ، باید انعطاف پذیری و کشسانی بالایی داشته باشد تا بتوان حرکات ورزشی را به راحتی انجام داد.

شلوارک ورزشی

جنس شلوارک های ورزشی

نوع موادی که استفاده میشود ، می تواند تفاوت زیادی در عملکرد شما ایجاد کند. پارچه های مختلف زیادی برای تولید لباس های ورزشی استفاده می شوند، اما همه آنها با هم برابر نیستند.

الیاف مصنوعی مانند اسپندکس و پلی استر به دلیل کششی بودن در لباس‌های تمرینی بسیار محبوب هستند، اما اغلب با مواد شیمیایی تهیه می‌شوند تا برخی از قابلیت‌های عملکردی به دست آید. این مواد شیمیایی می‌توانند باعث واکنش‌های پوستی شوند و کهیر یا قارچ را ایجاد کنند که خلاصی از آنها کار  چندان راحتی نیست.

الیاف طبیعی مانند بامبو و پنبه هستند که پایدارتر از این مواد مصنوعی مبتنی بر پلاستیک هستند و به طور ارگانیک دارای این قابلیت‌های عملکردی بدون نیاز به عملیات شیمیایی هستند. در کنار این ها ، الیاف ترکیبی زیادی وجود دارد که بر پایه الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند که بسیار مناسب لباس های ورزشی هستند. زیرا هم قابلیت تنفس ایجاد می کنند هم خاصیت کششی خوبی دارند.

شلوارک ورزشی

درز و دوخت

هر چه مواد خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته باشند، بهتر می توانید حرکت کنید. وقتی در حال تمرین هستید دوست ندارید استرس این را داشته باشید که فشار های تمرین باعث باز شدن درز ها و پارگی شلوارک می شود. اگر درزها خاصیت انعطاف پذیری نداشته باشند، خطر پاره شدن وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل ، از فروشگاهای معتبر خرید کنید. فروشگاه ورزشی ایت اسپرت با سابقه طولانی در تولید پوشاک ورزشی با کیفیت، این امکان را به شما می دهد تا شلوارک های ورزشی با کیفیت، جنس خوب و قیمت مناسب تهیه کنید.

ضد بو بودن

از ویژگی های یک شلوارک ورزشی خوب ضد بو بودن آن است. همانطور که نشستن در عرق خود می تواند برای شما ناراحت کننده باشد، بوهای ناشی از آن عرق می تواند برای همه اطرافیان شما بسیار ناراحت کننده باشد. میکروارگانیسم‌های روی بدن شما با عرق شما ترکیب می‌شوند تا بوی بدن را تولید کنند و این بوها می‌توانند بسیار ناخوشایند باشند. خوشبختانه لباس‌هایی که دارای خواص ضد بو هستند می‌توانند این میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرند یا سرعت آن‌ها را کاهش دهند و بوی بهتری را برای مدت طولانی‌تری در شما حفظ کنند. مواد مصنوعی اغلب برای مبارزه با بوها نیاز به درمان شیمیایی دارند، اما الیاف طبیعی این کار را به صورت ارگانیک انجام می دهند. پارچه بامبو دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی طبیعی است که آن را برای استفاده در لباس های ورزشی مناسب کرده است.

شلوارک ورزشی جیبدار برای همراهی وسایل

از نکات مهم که در خرید شلوارک ورزشی باید به آن توجه کنید، داشتن جیب است. حین تمرین ورزشی اگر تنها تاپ یا تیشرت و شلوارک به تن دارید، برای همراه داشتن وسایل ضروری مثل موبایل، ساعت یا کلید به مشکل خواهید خورد. ممکن است به علت نداشتن جیب مجبور شوید این وسیله ها را در دست خود بگیرید که امکان تمرین کردن را از شما بگیرد. بنابراین هنگام خرید به داشتن جیب در دو طرف دقت کنید. شما می توانید برای لذت بردن بیشتر از ورزش، موبایل را داخل جیب شلوارک قرار دهید و با هنذفری موزیک گوش دهید.

شلوارک ورزشی

شلوارک ورزشی با ظاهر زیبا و شیک

از ویژگی های دیگر شلوارک ورزشی خوب، داشتن ظاهر و رنگ زیبا است که در فروشگاه ورزشی ایت اسپرت رعایت شده است.علاوه بر داشتن جنس خوب باید از نظر رنگ و طرح برای شما جذاب و زیبا باشد، تا حس رضایت از خود را برای شما ایجاد کند. شما ممکن است حدود سه ساعت  در روز تمرین داشته باشید پس باید شلوارک مورد پسند شما باشد و انگیزه ورزش کردن را در شما ایجاد کند. در سایت ایت اسپرت می توانید انواع طرح از شلوارک های ورزشی را بخرید. همچنین این شلوارک ها رنگبندی های کاملی دارند که برای هر سلیقه ای مناسب هستند. برخی از شلوارک های ورزشی دارای نوارهای رنگی در اطراف خود هستند که میتوانید رنگ این نوارها را با تیشرت یا تاپ خود ست کنید و ظاهری شیک و زیبا بوجود آورید.

شلوارک مخصوص دوچرخه سواری

همانطور که اشاره کردیم، هر ورزشی نیازمند لباس ورزشی متناسب با خود است. شلوارک های دوچرخه سواری به صورت لگ مانند و جذب هستند. این شلوارک ها پاچه گشادی ندارند و به دوچرخه گیر نمی کنند و همچنین به دلیل جذب بودن باعث ساییدگی ران پا نمی شوند. شلوارک های مخصوص دو چرخه سواری در قسمت نشیمن گاه خود پد نیز دارند که برای مسیر های طولانی، راحتی دوچرخه سوار را باعث می شود. برای بهتر دیده شدن دوچرخه سوار در شب، از طرح های شب رنگ در شلوارک ورزشی نیز استفاده می کنند که خطرات احتمالی را کاهش می دهد. جنس شلوارک های دوچرخه سواری معمولا از پارچه های قابل تنفس و کشسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *